Op deze pagina vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Als uw vraag er niet bij staat, kunt u een ticket indienen via het contactformulier op de website.

De opzegtermijn bedraagt drie maanden voor de afloop van de contractperiode. Indien u de licentieovereenkomst vroegtijdig wenst op te zeggen met een eerdere beëindigingsdatum dan is dit alleen mogelijk tegen voldoen van de vergoedingen van de resterende looptijd. Indien u gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid kunt u dit via het contactformulier doorgeven.

Uw contractreferentie staat rechts op de factuur vermeld.

Het kan voorkomen dat bepaalde modules bij oudere licentieovereenkomsten niet ondersteund worden. Indien u toch een module wenst toe te voegen dan kunt u ervoor kiezen om over te stappen naar een licentieovereenkomst waarin alle modules ondersteund worden.

Onze klantenservice staat voor u klaar om uw ticket in behandeling te nemen. Houdt u voor een correcte afhandeling van een ticket rekening met het volgende:

    • Alleen tickets met een juist ingevoerde contractreferentie worden in behandeling genomen. De contractreferentie vindt u onder andere op uw facturen.
    • Concrete supportvragen kunnen alleen via het ticket systeem worden ingediend. Een supportvraag dient zo uitgebreid mogelijk omschreven te worden eventueel voorzien van schermafbeeldingen.
    • VIVA Veterinary bepaalt zelf welke ticket op welke wijze wordt afgewerkt.
    • Vragen over de werking van de software kunt u in de helpteksten van de software vinden.
    • Een dierenartsenpraktijk is zelf verantwoordelijk voor het hebben van een interne productspecialist
    • Afhankelijk van het onderwerp van een ticket ontvangt u wel/geen reactie.

Via het ticketsysteem (contactformulier op de website) kunt u het onderwerp selecteren ‘Ik wil overstappen naar VIVA Online in de cloud’. De VIVA Veterinary klantenservice zal dan uw aanvraag verder beoordelen en afhandelen.

Nee varkens hoeven niet geregistreerd te worden. Alleen een verplaatsing van en naar een UBN moet gemeld worden

Nee, de uitvoering van I&R varken wordt gedaan door IKB Nederland. Dit is de I&R voor professionele varkenshouders.

U dient een aanvoer melding te doen op uw UBN . Als u het UBN niet weet, kan VIVA Veterinary u niet helpen. Misschien kan Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland u hierin helpen.

De pinapparaten met RS232 ingang, zoals CCV pinapparaten types VX520, VX570 of A80.